پارس آرای کوهستان واردکننده انواع چوب ترمو و مجری پروژه‌های ترموودی

استفاده از چوب در صنعت ساخت‌وساز و دکوراسیون سابقه طولانی دارد. با این حال چوب خام دارای مشکلاتی مانند نفوذپذیری در برابر حشرات و تغییر شکل در گذر زمان است. برای حل این مشکل محصولی با نام ترموود تولید شده است که علاوه‌بر حفظ زیبایی ظاهری چوب‌های خام و طبیعی، مقاومت آن در برابر رطوبت، حشرات و دیگر عوامل محیطی افزایش پیدا کرده است.

پارس آرای کوهستان اولین و برترین واردکننده چوب‌های ترموود اروپایی است و خدماتی متنوع را در زمینه‌های تامین چوب مورد نیاز برای پروژه، ساخت سازه‌های ترموودی و خدمات تعمیر و بازسازی این سازه‌ها به شما ارائه می‌دهد.

ترموود زیبایی طبیعت کشورهای اروپایی را به پروژه اضافه می‌کند

خاستگاه چوب ترموود کشور فنلاند است و در حال حاضر کشورهای مختلفی در دنیا از جمله استونی، کانادا، روسیه و سوئد این چوب‌ها را تولید می‌کنند. این نوع از چوب طی فرآیندی با نام تیمار یا اصلاح حرارتی تولید می‌شود. طی این فرآیند تمامی شیره گیاه و رطوبت آن از چوب خارج می‌شوند. از سوی دیگر در زمان تولید این چوب، از هیج نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود.

پارس آرای کوهستان واردکننده مرغوب‌ترین انواع چوب ترموود کشور استونی است. این چوب‌ها در برابر گزینه‌های دیگری مانند چوب‌های ترمو کشورهای روسیه و تولیدات داخلی دارای کیفیت بسیار بالاتری هستند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از این چوب‌ها برای مواردی مانند ساخت نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و نیز برای ساخت سازه‌هایی مانند پرگولا، آلاچیق، روف گاردن و … استفاده کنید.

مزایای استفاده از چوب ترمو

طی فرآیند تولید چوب ترمو، الوارهای چوب طبیعی درختانی مانند کاج، سرو صنوبر و … در دمایی بین 185 تا 212 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرند. طی این فرایند، هیدروکسیل (OH) و آب از داخل سلول‌های چوب خارج می‌شوند. مزیت خروج هیدروکسیل از چوب در این است که دیگر عاملی برای جذب رطوبت در چوب وجود ندارد. بنابراین این چوب‌ها کمتر در معرض پوسیدگی ناشی از رطوبت قرار می‌گیرند.

برخی از مزایای دیگر چوب‌های ترموو را با هم مرور می‌کنیم:

  • عدم تغییر شکل در گذر زمان
  • حفظ زیبایی ظاهری چوب طبیعی
  • برخورداری از بافت چوب طبیعی
  • کاهش نفوذپذیری در برابر رطوبت
  • مقاومت بالاتر در برابر سرما و گرما
  • عایق بودن از نظر حرارت
  • کاهش هزینه‌های انرژی در ساختمان
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ حشرات
  • مقاومت بالا در برابر آسیب‌های ناشی از قارچ و کپک
  • وزن سبک‌تر نسبت به چوب‌های دیگر

خرید انواع ترموود وارداتی از پارس آرای کوهستان

کارشناسان پارس آرای کوهستان متناسب با نیازهای پروژه و کاربرد مورد نظر، ترموود مناسب برای پروژه را به شما پیشنهاد می‌دهند. برای این منظور ما طیف وسیعی از انواع چوب‌های ترمو با ویژگی‌های مختلف را برای کارفرمایان تامین می‌کنیم. برخی از روش‌های دسته‌بندی چوب‌های ترمو را با هم مرور می‌کنیم.

دسته‌بندی بر اساس استاندارد

چوب‌های ترمو در دو استاندارد جهانی مختلف تولید می‌شوند که تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند. ترمو-اس یکی از این استانداردها است که حرف اس در آن به ثبات ابعادی اشاره دارد. در این روش، الوار چوب تا 180 درجه سانتی گراد حرارت می‌بیند. مدل دیگر نیز ترمو-دی نام دارد و حرف دی در این استاندارد به دوام اشاره می‌کند. در این روش تولید، الوارهای چوب تا کمتر از 220 درجه حرارت می‌بینند.

دسته‌بندی بر اساس نوع درخت

الوارهای چوب ترمو که در فرآیند اصلاح حرارتی استفاده می‌شوند از چوب درختان مختلفی تامین می‌شوند. از جمله این درختان می‌توان به درختان کاج، سرو و صنوبر اشاره کرد. از چوب درختان دیگری نیز در تولید این چوب استفاده می‌شود که زبان گنجشک یکی از آن‌ها است.

انواع ترموود از نظر پروفیل

هر پروژه ترموودی نیازهای متفاوتی با دیگر پروژه‌ها دارد. برای مثال چوب مورد نیاز برای ساخت میز و صندلی و چوب مورد نیاز برای ساخت نمای ساختمان از نظر پروفیل و ابعاد تفاوت‌های فراوانی با یکدیگر دارند. به‌همین دلیل نیز ما در پارس آرای کوهستان این چوب‌ها را با متراژها و نیز طول و عرض مقطع مختلف و همچنین شکل مقطع متفاوت در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهیم.

پارس آرای کوهستان برترین مجری نماها و خانه‌های ترموودی

پارس آرای کوهستان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های مجری نمای ترموودی در کشور است که پروژه‌های فراوانی در شهرهای مختلف کشور و به‌ویژه در شهر تهران اجرا کرده است. شما می‌توانید فهرستی طولانی از این پروژه‌ها را در بخش پروژه‌های اجرا شده در سایت ما مطالعه کنید. نمای ساختمان به‌دلیل قرارگیری در برابر عوامل محیطی نیاز به استفاده از مصالحی با مقاومت بالا در برابر رطوبت و اشعه فرابنفش خورشید دارد.

چوب‌های ترمو نیز دارای تمامی ویژگی‌های لازم برای استفاده در نمای ساختمان هستند. همچنین استفاده از این چوب‌ها در پروژه‌های مدرن محبوبیت بالایی دارد و نمایی شیک را برای شما ایجاد می‌کند. از سوی دیگر پارس آرای کوهستان پیشروترین مجموعه در ساخت خانه‌چوبی تمام ترموودی است. ما می‌توانید این سازه‌ها را در هر نقطه از کشور در محیط‌های جنگلی، روستایی و شهری برای شما ایجاد کنیم.

ساخت سازه‌های ترموودی را به پارس آرای کوهستان بسپرید

از چوب ترمو علاوه بر نمای ساختمان می‌توان در بسیاری از موارد دیگر در دکوراسیون داخلی و بیرونی استفاده کرد. زیبایی این چوب و شکل‌پذیری آسان آن، این چوب را به گزینه‌ای محبوب برای محیط‌های داخلی تبدیل کرده است. از سوی دیگر مقاومت چوب ترمو در برابر تغییرات دما و آب‌وهوا باعث افزایش استفاده از آن در دکوراسیون بیرونی، محوطه‌سازی و ساخت آیتم‌های فضای باز شده است. ما به شما در تامین چوب مورد نیاز برای تمامی این موارد و نیز در ساخت این آیتم‌ها به شما می‌کنیم.

خرید انواع محصولات ترموود از پارس آرای کوهستان

ترموود یکی از چوب‌های منحصربه‌فرد در صنعت ساخت‌وساز است که ویژگی‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از آیتم‌هایی که از این چوب ساخته شده باشند، می‌تواند به شما کمک کند تا به فضای داخلی و خارجی جلوه خاصی بخشیده و فضا را نسبت به عوامل جوی مقاوم کنید. پارس آرای کوهستان یکی از مجموعه‌های معتبری است که می‌تواند انواع محصولات ساخته شده از ترموود را در اختیارتان قرار دهد. ما به‌عنوان واردکننده رسمی ترموود، به شما کمک می‌کنیم تا جلوه‌ای زیبا به فضای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ببخشید. برای آشنایی با محصولات ما و همچنین اطلاع از تفاوت دکینگ ترموود با دیگر مصالح ساختمانی، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

برچسب ها: