چوب ترموود در ساخت خانه چوبی مزایای متعدد خود را نشان می‌دهد

از زمان‌های قدیم زندگی انسان در خانه‌های چوبی بوده است. ازاین‌رو باتوجه‌به مسائل زیست‌محیطی انسان زمان زندگی در خانه‌های چوبی احساس راحت‌تری دارد. در حال حاضر هم بسیاری از افراد برای ایجاد این حس زیبا و ساخت محیطی جذاب برای سکونت، خانه ‎های چوبی می‎سازند. ترموود در ساخت این نوع خانه‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد. مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی به‌قدری است که باعث استفاده از این متریال زیبا و مقاوم می‌شود. طراحی و ساخت خانه ‎های چوبی به کمک ترموود چوب باعث ایجاد فضایی لوکس و تماشایی می‎شود.

چوب ترموود چیست و در چه مواردی می‎توان از آن استفاده کرد؟

یکی از بهترین متریال‎ هایی که استفاده از آن در صنعت ساخت‌وساز بیش از گذشته رایج شده است، ترموود نام دارد. ویژگی‌های جذاب این چوب منجر به محبوبیت بالای ترموود در بین طراحان، معماران و… شده است. ترموود در واقع نوعی خاص از چوب است که با مکانیزم مدرن و پیشرفته حرارت، در مقایسه با سایر چوب‌ها از طول عمر و دوام بیشتری برخوردار است.

حتماً تاکنون بارها سازه‎ های ساختمانی چوبی را تماشا کرده‎اید. این بناها دارای جلوه منحصربه‎ فردی هستند و همچنین پرکاربرد می‎باشند. مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی شامل موارد زیادی می‎شود که برای مثال می‎توان به ارگانیک بودن این چوب‌ها اشاره کرد. از طرفی ظرافت قابل‌توجهی که طراحی ترموود دارد، باعث زیباترشدن نمای خانه ‎های چوبی می‎شود.

ترموود در موارد بسیار زیادی نیز کاربرد دارد که برای مثال می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلاچیق
  • لوور
  • دکوراسیون داخلی
  • نمای ساختمان
  • دکینگ
  • استخر و سونا
  • قرنیز
  • درب و پنجره
  • دیوارپوش و کف‌پوش
  • خانه چوبی
  • روف‌گاردن
  • راه‎پله، نرده و…

مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی

استفاده از ترموود یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ساخت خانه‌‎های چوبی را دارند. بدون سایر چوب‎ها به‌اندازه ترموود از ویژگی‌های بصری و مقاومتی برخوردار نیستند. به‌کارگیری ترموود در ساخت خانه چوبی، هم در محیط‎ های خشک و هم در محیط‌های مرطوب امکان‎پذیر است. در ادامه قصد داریم نگاهی به بهترین مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی بیندازیم.

مقاومت بالا و سازگاری با محیط

ترموود از مقاومت قابل‌توجهی در مقابل فشار، ضربه و کشش برخوردار است. این مزیت به خانه شما پایداری و ایمنی بیشتری را می‎بخشد. علاوه بر این چوب ترمو در مقابل تغییرات مختلف محیطی مثل حرارت و رطوبت نیز مقاوم است و سال‎ها طول عمر دارد.

نفوذناپذیری برای باکتری و کاملاً بهداشتی

چوب ترمو در برابر نفوذ انواع باکتری و میکروب مقاومت بسیار زیادی دارد. این مورد را می‎توان به‌عنوان یک مزیت بهداشتی برای این چوب به شمار آورد. ترموود در واقع یک ماده کاملاً بهداشتی است و باعث سلامتی کامل ساکنین خانه چوبی از این نظر می‎شود.

عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید ترموود

باتوجه‌به اینکه در پروسه طراحی و تولید ترموود هیچ‌گونه مواد شیمیایی به کار نمی ‎رود، می‎توان نتیجه گرفت که چوب‌های ترموود برای انسان مضر نیستند و همچنین سازگاری مناسبی با محیط ‎زیست دارند. ازاین‌رو ترمو چوب به‌عنوان یک متریال قابل‌بازیافت به شمار می‎آید که پس از فرسودگی کامل نیز می‌تواند به طبیعت بازگردد.

عایق صوتی و حرارتی مناسب برای خانه چوبی

به‌طورکلی چوب یکی از اساسی‎ ترین عایق‎‌های حرارتی و صوتی است که برای ساخت خانه و ویلا گزینه بسیار مناسبی به شمار می‎ آید. از بهترین مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی نیز می‎توان به خاصیت عایق صوتی و حرارتی بودن این چوب اشاره کرد. در واقع استفاده از این چوب می‎تواند اثرات صوتی و حرارتی ناخوشایند و مزاحم را از بین ببرد. به‌کارگیری ترمو چوب در ساخت خانه چوبی باعث حفظ گرمای داخل بنا نیز می‎شود.

قابلیت انعطاف بالا

چوب به‌سادگی قابلیت تغییر شکل دارد و این مزیت به خاصیت انعطاف ‎پذیری این ماده بازمی‎گردد. این خاصیت جذاب به معماران و ساختمان‌سازها این اجازه را می‎دهد که ساخت و طراحی خانه چوبی را باتوجه‌به نیازهای ساکنین و همچنین شرایطی محیطی خانه چوبی مربوطه به انجام برسانند.

وزن سبک و راحتی ساخت خانه چوبی

ترموود در مقایسه با مصالح سنگینی مثل سیمان، فلز، سنگ، آجر و … دارای وزن بسیار سبک‎ تری است. این مزیت موجب شده در زمان ساخت خانه، بنای مربوطه مجبور به تحمل وزن سنگین نباشد. اگر وزن بیش از حد مصالح بر روی بنا باشد، این ساختمان به‌تدریج دچار خرابی و آسیب ‎های متعدد خواهد شد. اما با استفاده از ترموود کلیه این دغدغه‎ ها را می‎توان از بین برد و ساخت خانه چوبی را بدون اضطراب انجام داد.

زیبایی طبیعی و منحصربه‌فرد

یکی از جذاب‎ترین مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی زیبایی این متریال است. ترموود یکی از مصالحی است که می‎تواند نمای داخل و خارج ساختمان را به نمایی منحصربه ‎فرد تبدیل کند. استفاده از این نوع چوب همچنین باعث ایجاد حس گرمی و صمیمیت در خانه چوبی شما خواهد شد. در زمان زیبایی ترموود باتوجه‌به ارگانیک بودن آن، کاملاً طبیعی است.

قیمت ترموود برای ساخت خانه چوبی

قیمت خرید و اجرای ترموود باتوجه‌به فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شود. از مهم‎ترین این فاکتورها می‎توان به متراژ خانه چوبی موردنظر شما اشاره کرد. در واقع هر چقدر متراژ فضای شما بیشتر باشد، به چوب ترموود بیشتری برای ساخت بنا نیاز دارید.

از سوی دیگر نوع طراحی خانه شما نیز تأثیر زیادی در قیمت‌گذاری ترموود دارد. ضخامت ترموودها تفاوت ‎های زیادی با هم دارند و همین موضوع می‌تواند باعث قیمت‎‌گذاری این متریال شود. از طرفی تعرفه مجموعه فروشنده موردنظر نیز، منصفانه یا غیرمنصفانه بودن قیمت ترموود را تعیین می‎کنند.

بهره از مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی با خرید از پارس آرای کوهستان

افراد متعددی برای ساخت خانه چوبی از ترموود استفاده می‎کنند. این متریال برای ساخت خانه چوبی گزینه فوق‎ العاده‎ای به شمار می‎آید. اگر قصد دارید از کلیه مزایای چوب ترموود برای خانه چوبی خود بهره‎ مند شوید، باید مجموعه‎ای انتخاب کنید که علاوه بر قیمت مناسب، ساخت خانه چوبی مدنظر شما را نیز با وسواس بالا و دقت لازم انجام دهد.

مجموعه پارس آرای کوهستان آماده است ساخت خانه چوبی شما را با طرح و متراژ موردنظر شما انجام دهد و در این فرایند بهترین طراحان و معماران خود را به کار بگیرد. قیمت فروش و اجرای ترموود در مجموعه ما رقابتی است و در مقایسه با دیگر مجموعه‌ها، بسیار منصفانه می‎باشد. برای کسب اطلاعات در خصوص پروسه ساخت خانه چوبی و ثبت سفارش آنلاین اجرای این بنا، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا ترموودهای دکوراسیون داخل و خارج بنا با هم تفاوت هستند؟

ترموود نمای بیرون خانه چوبی از آنجایی که در مقابل نور خورشید قرار گرفته است، در مقایسه با ترموودهایی که در داخل بنا استفاده شده، باید از کیفیت تولید بهتر و مقاومت بیشتری برخوردار باشد.

طول عمر چوب ترموود چقدر است؟

به طور معمول چوب ترموود دارای طول عمر قابل‌توجهی است و بعضی از نمونه‎‌های این چوب بیش از 30 سال عمر می‎کنند.

 

برچسب ها: