بررسی کامل قیمت پارکت چوبی با نصب

قیمت خرید پارکت چوبی به همراه نصب آن ثابت نیست و معمولاً هنگام مراجعه برای خرید پارکت، فروشندگان یک بازه قیمتی حداقل قیمت تا حداکثر قیمت را متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ و سلیقه شما مطرح می‌کنند.

اما چه عواملی باعث می‌شود قیمت پارکت چوبی در انواع مختلف تا این حد با هم فرق داشته باشند؟ به‌طوری‌که در برخی مواقع قیمت پارکت چوبی برندهای مختلف تا چندبرابر با هم تفاوت پیدا می‌کنند. علاوه بر این در روند نصب نیز برخی متخصصین نصب، هزینه‌های بیشتری از مشتریان دریافت می‌کنند.

این مورد نیز می‌تواند از عوامل مختلفی تبعیت کند، که به طور مختصر و مفید در این نوشته بررسی می‌کنیم. تا آخر این مطلب از پارس آرای کوهستان همراه ما باشید، تا به قیمت پارکت چوبی با نصب و فاکتورهای مؤثر در تعیین قیمت پارکت چوبی بپردازیم.

عوامل مؤثر در قیمت پارکت چوبی

قبل از اقدام به خرید پارکت چوبی لازم است با فاکتورهایی که در تعیین قیمت نهایی پارکت نقش دارند، آشنا شوید و در صورت لزوم اطلاعات مربوط به هر یک از این عوامل را هنگام خرید پارکت از فروشنده بپرسید.

عوامل مؤثر در قیمت پارکت چوبی

  • نوع چوب پارکت

بسته به اینکه چه نوع پارکتی انتخاب کنید، قیمت پارکت متغیر خواهد بود؛ برای مثال قیمت پارکت‌هایی که از چوب سخت درختان بلوط و گردو ساخته می‌شوند در مقایسه با قیمت درختان با چوب نرم کاج، نراد و… بیشتر هستند.

  • اعتبار کمپانی و روش تولید پارکت

روش تولید پارکت‌ها توسط برندها و کمپانی‌های خارجی با هم فرق دارد. در ایران نیز پارکت‌های باکیفیتی تولید می‌شود؛ اما کیفیت آن‌ها به همتایان خارجی خود مانند بوئن آلمان و باورک سوئیس نمی‌رسد. پارکت‌های چوبی عموماً با روش‌های تمام چوب، ترموود و مهندسی چوب ساخته می‌شوند که هر یک در کنار عوامل دیگر قیمت‌های مختلفی در خروجی کار ارائه می‌دهند.

  • کیفیت و عمر مفید پارکت

کیفیت و دوام پارکت هر چقدر بالا باشد، قیمت نهایی پارکت چوبی نیز بیشتر خواهد بود. از طرفی برخی شرکت‌ها و فروشندگان ارائه‌دهنده پارکت چوبی، ضمانت چندین ساله برای برخی پارکت‌های مرغوب و باکیفیت چوبی تعیین می‌کنند که این به‌خودی‌خود عمر مفید بالا و در نتیجه قیمت بیشتر آن نسبت به سایر پارکت‌های چوبی را نشان می‌دهد.

  • متراژ فضا برای اجرای پارکت

هنگام نصب پارکت چوبی، یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب افزایش یا کاهش هزینه نهایی نصب می‌شود، متراژ فضای موردنظر در نصب پارکت چوبی است. جدا از اینکه چه نوع چوبی برای پارکت محیط موردنظر خود انتخاب می‌کنید، متراژ بالا می‌تواند قیمت نهایی خرید و نصب پارکت را افزایش دهد.

  • وضعیت زیرساخت برای اجرای پارکت

در برخی مواقع به دلیل کهنه بودن نمای ساختمان و وضعیت نابسامان کف آن، نیاز به آماده‌سازی و تعمیرات زیرساختی اجباری می‌شود. در این حالت باید هزینه اضافی برای آماده‌سازی زیرساخت پارکت چوبی و نصب آن پرداخت کنید.

وضعیت زیرساخت برای اجرای پارکت 

عوامل مؤثر در دستمزد نصب پارکت چوبی

علاوه بر نوع پارکت و چوب به‌کاررفته، عوامل مهم دیگری در قیمت پارکت چوبی با نصب دخیل هستند، که در زیر بازگو می‌کنیم:

  • چسب به‌کاررفته در پارکت

استفاده از چسب تک‌جزئی یا دوجزئی از جمله عواملی است که در تعیین قیمت نصب پارکت چوبی نقش دارد. اگر نصاب از چسب تک‌جزئی استفاده کند، در اثر نفوذ آب چسب بلند می‌شود و نصب پارکت اصولی انجام نمی‌گیرد؛ اما چسب دوجزئی این مشکل را ایجاد نمی‌کند و به همین خاطر هزینه نصب پارکت چوبی را افزایش می‌دهد.

  • حمل‌ونقل دستگاه ساب برای پارکت

ساب و لاک بعد از اتمام نصب پارکت انجام می‌گیرد. بسته به شرکتی که با آن همکاری می‌کنید، هزینه حمل‌ونقل ساب‌زنی و دستمزد آن را نیز باید در این روند در نظر بگیرید؛ هر چند که برخی شرکت‌ها این مورد را جزو هزینه‌ها به‌حساب نمی‌آورند.

  • روش نصب پارکت

هزینه نصب پارکت چوبی روی فوم در محل نصب بعد از زیرسازی کف پارکت اجرا می‌شود. این روش هزینه بیشتری نسبت به سایر روش‌های نصب پارکت چوبی دارد.

  • ضخامت پارکت

هر چقدر ضخامت پارکت بیشتر باشد، زحمت و انرژی و همین‌طور زمان بیشتری برای نصب پارکت از متخصصان این حوزه می‌گیرد. معمولاً با افزایش ضخامت و لایه‌های پارکت چوبی تا 20 درصد هزینه نصب پارکت افزایش می‌یابد.

ضخامت پارکت

قیمت پارکت چوبی با نصب همراه با پارس آرای کوهستان

احتمالاً با مطالعه عوامل مؤثر بر قیمت پارکت چوبی با نصب به‌خوبی متوجه شده‌اید، که هزینه نهایی نصب پارکت و حتی خرید پارکت چوبی ثابت نیست. هزینه خرید پارکت چوبی در ایران باتوجه‌به نوع چوب انتخابی، روش تولید، کشور و برند تولیدی چوب، کیفیت و دوام، رنگ، شرایط آب‌وهوایی، متراژ و… تغییر می‌کند.

علاوه بر این متخصصین نصب نیز بسته به شیوه کاری خود، هزینه زیرسازی، ساب، لاک، قرنیزکاری، حمل‌ونقل و… را به هزینه بر حسب مترمربع اضافه می‌کنند. تمامی این عوامل کنار هم در مجموع باعث می‌شود، تا نتوانیم قیمت دقیقی برای خرید و نصب پارکت برای محل موردنظر شما شرح دهیم.

اما دراین‌بین کارشناسان فنی و مشاوران فروش شرکت پارس آرای کوهستان از ساعت 9 تا 18 آماده ارائه مشاوره رایگان در خصوص خرید بهترین پارکت چوبی متناسب با محل و سلیقه شما و تخمین هزینه برای نصب و خرید انواع پارکت چوبی برای محل موردنظر شما هستند. شایان‌ذکر است، پارس آرای کوهستان باسابقه 18 سال فعالیت در زمینه محصولات چوبی، تبدیل به یکی از برترین و مطرح‌ترین شرکت‌های ایرانی در ارائه پروژه‌های نوآورانه پارکت چوبی شده است و اکنون آماده همکاری با مشتریان عزیز از سراسر ایران می‌باشد.

برچسب ها: