قیمت بالای ترموود متاثر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است

ترموود یکی از انواع چوب است که مقاومت و استحکام بسیار بالایی نسبت به سایر چوب‌ها دارد. استفاده از این چوب در دکوراسیون، در سال‌های اخیر بسیار متداول شده است و جلوه زیبا و دلپذیری به نمای داخلی خانه می‌دهد. علاوه بر این، ترموود ویژگی‌های منحصر به‌فردی همچون مقاومت در برابر آفات و حشرات و ثبات و عمر بالا دارد که بیش از پیش افراد را به استفاده از این چوب در دکوراسیون ترغیب کرده است. اما ترموود با همه این ویژگی‌ها قیمت نسبتا بالایی هم دارد و عوامل مختلفی نیز در تعیین قیمت انواع آن دخیل هستند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی عوامل موثر در قیمت ترموود می‌پردازیم.

عوامل موثر بر قیمت ترموود

عوامل موثر بر قیمت ترموود را بشناسید

عوامل متعددی در تعیین قیمت ترموود تاثیر دارند. چوب‌های ترموود در اندازه و ابعاد مختلف و در طیف‌های رنگی متنوعی تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند. این تنوع محصولات نیز در قیمت این نوع چوب تاثیر دارد. با توجه به اینکه چوب‌ عنصری است که از دل طبیعت، آن را برمی‌گیرند، به کارگیری آن در نما و دکوراسیون ساختمان‌ها، جلوه‌ای بسیار خوشایندتر و ماندگارتر در ذهن افراد بر جای خواهد گذاشت.

علاوه بر این، سطوح چوبی به‌خصوص ترموود، معمولا باعث کاهش انعکاس و یا پژواک صدا می‌شوند و به‌طور طبیعی صدای محیط را کم می‌کنند. البته قیمت ترموود نسبت به چوب‌های دیگر، کمی بالاتر است. اما این ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است.. در ادامه مهم‌ترین عواملی که بر قیمت ترموود تاثیر دارند، بررسی شده‌اند.

ضخامت و جنس چوب ترموود

یکی از مهم‌ترین عوامل درتعیین قیمت ترموود، ضخامت چوب مورد استفاده برای ساخت آن است. انواع چوب‌های ترموود بسته به میزان ضخامت خود، قیمت‌های متفاوتی دارند. بدیهی است که هر چه ضخامت چوب بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. عامل دیگری که قیمت ترموود به آن بستگی دارد، جنس چوب مورد استفاده در آن است. اگر چوب ترموود از خانواده درختان نرم چوب تهیه شده باشد، قیمت تمام شده آن، ارزان‌تر از چوب‌های تهیه شده از درختان سخت چوب خواهد بود.

علت این تفاوت قیمتی از لحاظ جنس چوب، رابطه مستقیمی با میزان رشد و تراکم این درختان و میزان عملیات حرارتی و سختی برش زدن چوب‌ها دارد. یکی از عوامل مهم و موثر در قیمت‌گذاری برای ترموود، گونه درختی است که فرایند حرارتی بر روی چوب آن صورت می‌گیرد.

نوع برند و کشور سازنده چوب ترموود

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت ترموود، برند و یا کشور سازنده آن است. چوب‌های ترموود در کشورهای مختلفی ساخته می‌شوند و انواع گوناگون و متنوعی دارند که از انواع آن‌ها می‌توان به ترموود‌های فنلاندی، ایرانی، اسپانیایی و غیره اشاره کرد. هر کدام از ترموودهایی که در کشورهای مختلف ساخته و عرضه می‌شوند، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و در نتیجه قیمت خاص خود را دارند. قیمت ترموود فنلاندی نسبت به انواع دیگر چوب‌های ترموود گران‌تر است و این بالا بودن قیمت، به دلیل کیفیت بی‌نظیر این نوع ترموود است.

کیفیت نهایی محصول در قیمت ترموود

تاثیر کیفیت نهایی محصول در قیمت ترموود

عامل موثر بعدی در قیمت تمام شده چوب‌های ترموود، کیفیت نهایی آن‌ها است. بدیهی است که هر چه کیفیت نهایی این نوع چوب بالاتر باشد، هزینه تمام شده آن نیز بیشتر خواهد بود. عواملی که کیفیت نهایی چوب‌های ترموود را تعیین می‌کنند کیفیت ترمو کردن چوب‌ها، کیفیت رنگ آن‌ها و میزان رطوبت باقی‌مانده در آن‌ها است.

نوع رنگ مصرفی برای رنگ کردن سطح ترموود

دیگر عامل تاثیرگذار در قیمت ترموود، نوع رنگ مصرفی در رنگ‌آمیزی سطح این چوب‌ها است. رنگ‌های مورد استفاده برای ترموود به دو صورت وجود دارند که عبارتند از رنگ‌های بر پایه روغن و رنگ‌های بر پایه آب که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند. هر چه کیفیت رنگ مصرفی بیشتر باشد، قیمت این چوب نیز بیشتر خواهد بود. معمولا رنگ‌های بر پایه روغن، باعث افزایش بهای این نوع چوب خواهند شد.

وجود گره‌های مرده و زنده بر روی چوب ترموود

گره‌های چوب که اثر شاخه بر تنه درخت هستند، سخت‌ترین قسمت در چوب به‌ شمار می‌روند. حرکت یا پیچیدگی چوب و انشعاب شاخه‌ها از محل گره‌ها آغاز می‌شود. در چوب‌های ترموود دو نوع گره‌های زنده و مرده یافت می‌شوند.

در گره‌های زنده، چوب شاخه هیچ وابستگی به چوب تنه ندارد و رنگ آن تیره‌تر از رنگ چوب زمینه‌اش است. این نوع گره در ترموودهای تهیه شده از چوب درختان سوزنی‌برگ مانند چوب درخت کاج بیشتر دیده می‌شود. به دلیل این که بافت این نوع گره به بافت تنه کاملا متصل شده است، هیچ مشکل فنی برای ترموود ایجاد نخواهد شد و از این رو، به آن‌ها گره‌های سالم نیز گفته می‌شود. این نوع گره‌ها باعث کاهش قیمت ترموود نخواهند شد.

گره‌های مرده در نتیجه‌ قطع شاخه‌ درخت و یا خشک شدن آن به‌وجود می‌آیند. این گره‌ها باعث افت کیفیت و استحکام ترموود می‌شوند و نام دیگر آن‌ها گره‌های غیر سالم است. وجود نکروز بافتی (NEKROSE) در قسمت گره، باعث کاسته شدن از زیبایی چوب می‌شود. وجود این گره‎ها باعث کاهش قیمت ترموود می‌شود.

متراژ چوب ترموود مصرفی و هزینه اجرای آن

عامل بعدی که در هزینه ترموود موثر است، میزان یا متراژ چوب استفاده شده برای پوشش دادن محیط می‌باشد. هر چقدر در محیط چوب بیشتری استفاده شود، طبعا قیمت نهایی آن‌ها بیشتر خواهد بود. همچنین هزینه اجرا و نصب ترموود در قیمت نهایی آن‌ها موثر است. قیمت ترموود را اغلب با هزینه اجرا و نصب آن محاسبه می‌کنند؛ در نتیجه میزان هزینه اجرا توسط نصاب چوب، در قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

عرضه‌کننده انواع پنل‌ها و تخته‌های ترموود

شرکت پارس آرای کوهستان؛ عرضه‌کننده انواع پنل‌ها و تخته‌های ترموود

در این مطلب با عوامل گوناگونی که در قیمت ترموود تاثیر دارند، آشنا شدیم. همان‌طور که گفته شد، ویژگی‌ها و مزایای ترموود و همچنین کیفیت تولید آن، باعث تفاوت‌هایی در قیمت این نوع چوب می‌شوند. اما با توجه به مزایای منحصربه‌فرد چوب ترمو، هزینه نسبتا بالای آن زیاد به چشم نخواهد آمد. از این متریال در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و دکوراسیون آن‌ها و همچنین فضاهای بیرونی نیز استفاده می‌شود.

شرکت پارس آرای کوهستان، با سابقه‌ای طولانی در عرضه متنوع‌ترین محصولات چوبی، مرجع تامین‌کننده انواع محصولات ترموود از جمله پنل‌های ترموودی در ایران است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مجموعه ما و ثبت سفارش محصولات ترموود، با کارشناسان پارس آرای کوهستان تماس حاصل کنید.

برچسب ها: