روف گاردن ها ریه های شهر

با افزایش شهر نشینی ها و ازدیاد جمعیت در محیط های کوچک شهری به همراه مشغله های بی پایان برخی از طراحان و معماران به سمت طراحی فضا هایی رفته اند که انسان ها بتوانند وقت اندک استراحت خود را در آن جا بگذرانند.

روف گاردن نمونه طبیعتی می باشد که برای پناه بردن به آن نیازی به چندین ساعت رانندگی و پیاده روی ندارید. از چمن کاری های مصنوعی تا نصب آلاچیق و پرگولا برای ایجاد محیطی دوستانه به وسیله چوب های ترموود و اشباع شده گزینه هایی می باشد که شما برای ایجاد روف گاردن خاص خود پیش رو دارید.

زیبایی طبیعت در پشت بام شما

روف گاردن یا پشت بام به فضایی گفته می شود که به شما امکان می دهد تا بر روی محیطی بالا تر از سطح زمین و خاک فضایی باغ مانند را به وجود بیاورید. ارتفاع زیاد این باغ به همراه منظره ای فوق العاده از شهر یکی از زیبا ترین منظره ها و بهترین مکان ها برای استراحت و دور شدن از استرس می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی به همراه راه ها و روش های گوناگونی برای ایزوله سازی به وجود آمده است و می توان بر روی بام ها اقدام به کاشته چمن های طبیعی، مصنوعی و گیاهان گوناگون کرد.

برای طراحی روف گاردن و بعد از انجام ایزولاسیون گزینه های زیادی برای تکمیل و زیبا سازی آن پیش روی شماست. پرگولا، آلاچیق های چوبی، استفاده از چوب های اشباع شده در کف، نیمکت های چوبی، فلاور باکس، باربیکیو، آب خوری های چوبی و …. گزینه های فوق العاده و با کیفیتی هستند.

گیاهان مناسب برای روف گاردن

برای انتخاب گیاه مناسب باید دقت بیشتری به خرج بدید زیرا در محلی قرار خواهند گرفت که نور و گرما زیادی را باید تحمل کنند به همین دلیل باید گیاهانی با حساسیت های کمتری را خریداری و استفاده کنید.

روف گاردن ها ریه های شهر
روف گاردن ها ریه های شهر

ایده روف گاردن از کدام کشور آمده است

تاریخچه پیدایش هر چیزی از جذاب ترین بخش های آن می باشد. ایده اولیه روف گاردن نیز از کشور آلمان ظهور کرده است به گونه ای که در حال حاظر 10 تا 15 درصد از آپارتمان های این کشور دارای این فضای سبز زیبا می باشند. البته کشور های دیگر از این موضوع عقب نیستند و در آمریکا نیز بسیار رواج پیدا کردا است. یکی از ویژگی های عالی دیگر روف گاردن پایین آمدن دمای کلی ساختمان می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

انواع روف گاردن ها

روف گاردن های گسترده

روف گاردن های متمرکز

روف گاردن های گسترده: در این نوع از روف گاردن ها گیاهانی به خصوص استفاده می شود به گونه ای که این گیاهان قابلیت رشد در عمق کم را دارند.

روف گاردن های متمرکز: این نوع برخلاف روف گاردن های گسترده می باشد و می توان در آن ها از گیاهانی استفاده کرد که ریشه ای بالای 30 سانتی متر دارند. در روف گاردن های متمرکز قدرت انتخاب بیشتر در گیاهان دارید.

از مزایای روف گاردن

از مزایای روف گاردن می توان به عدم هدر رفتن آب باران اشاره کرد. با وجود گیاهان و فضای سبز موجود بر روی پشت بام این امکان به وجود می آید که از آب باران برای آب یاری گیاهان خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که آب به فاضلاب ها ریخته نشود و از طرفی موجب رشد گیاهانی شود که خود باعث پاکیزگی هوای شهر خواهند شد. دیگر مزیت روف گاردن این میباشد که تعادل دمای ساختمان می شود.

این تعادل در فصول گرم باعث کاهش دمای ساختمان خواهد شد و در نتیجه استفاده از وسایل سرمایشی کاهش و مصرف انرژی کمتر از دیگر ساختمان ها خواهد شد و این اتفاق در فصل سرد سال نیز اتفاق خواهد افتاد ولی برعکس.

روف گاردن ها ریه های شهر
روف گاردن ها ریه های شهر

استاندارد های لازم برای ساخت روف مناسب

از گیاهانی استفاده شود که در برابر خشک سالی مقاوم باشند و در صورت وقوع طوفان استوار بمانند.

از مصالحی استفاده شود که احتمال آتش سوزی کمتری داشته باشند و حداکثر از مصالح تجدید پذیر استفاده شود. به عنوان مثال استفاده از چوب های ترموود برای طراحی بسیار مناسب می باشد زیرا به محیط زیست آسیبی نمی رسانند و در آن ها از مواد شیمیایی نیز استفاده نشده است.

حتما بعد از ایزولاسیون باید سقف مورد آزمون قرار گیرد تا از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل شود.

استفاده از آفت کش ها و کود های شیمیایی به حداقل برسد.

در آخر روف گاردن یا باغچه های روی بام می توانند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشند. مخصوصا برای عاشقان طبیعت و کسانی که برای رهایی از مشغله به طبیعت پناه می برند. از طرف دیگر روف گاردن کمک شایانی به زیبا سازی شهر ها و ساختمان ها خواهد کرد و از طرفی نیز آلودگی شهر ها کاهش داده و مصرف انرژی را نیز کم خواهد کرد.

درواقع می توان گفت در طراحی نیز روف گاردن تیر آخر معماران برای به وجود آوردن فضای فوق العاده می باشد.

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: